Direct naar inhoud

De mogelijkheden van MijnLibra, Minddistrict en Teams

Bij Libra Revalidatie & Audiologie werken we met twee digitale zorgplatforms: MijnLibra en Minddistrict. Deze digitale platforms bieden we u aan als aanvulling op uw behandeling die u op onze locaties krijgt. Daarnaast maken we gebruik van Microsoft Teams om met u te videobellen. Op deze pagina leggen we u graag uit waarvoor u elk platform gebruikt.

MijnLibra: uw cliëntenportaal

Vanaf 5 november 2025 kunt u in MijnLibra, uw cliëntenportaal, meer zaken zelf regelen. Zo kunt u uw contactgegevens vanaf dan via MijnLibra doorgeven. Ook krijgt u inzage in een deel van uw medisch dossier. U kunt bijvoorbeeld brieven inzien die uw arts of behandelaar naar uw huisarts stuurt. En u kunt verslagen en uitslagen van onderzoek inzien via MijnLibra. 

Vanaf 5 november komen er stapsgewijs meer nieuwe functies beschikbaar. U zult bijvoorbeeld uw geplande en eerdere afspraken bij Libra kunnen bekijken. U ziet dan niet alleen wanneer u een afspraak heeft, maar ook met wie. Ook werken we aan de mogelijkheid om informatiefolders klaar te zetten in MijnLibra die voor uw situatie relevant zijn. Zo kunt u informatie lezen om uzelf voor te bereiden op uw komende afspraak.

Bovendien zullen we u soms vragen om een vragenlijst in te vullen. Ook dat zal via het cliëntenportaal MijnLibra mogelijk zijn. Deze functies zijn misschien niet direct op 5 november al beschikbaar. Houd onze website en sociale media in de gaten voor het laatste nieuws over de mogelijkheden van MijnLibra.

Hoe logt u in op MijnLibra?

U logt in op MijnLibra via: mijn.libranet.nl. U logt in met uw DigiD.

U kunt ook iemand anders machtigen om namens u op MijnLibra in te loggen. Bijvoorbeeld als u wilt dat uw partner ook bij uw gegevens kan. Dat werkt via DigiD machtigen.

Minddistrict: contact met uw behandelaar en modules volgen

In Minddistrict kunt u chatten met uw behandelaar. Handig als u een korte vraag heeft, waarvoor u niet naar onze locatie hoeft te komen. Uw behandelaar kan ook een dagboek voor u klaarzetten die u kunt bijhouden, die hij of zij ook kan lezen. Zo kunt u uw behandelaar op de hoogte houden hoe het met u gaat en waar u zoal tegenaan loopt.

Ook zetten behandelaren in Minddistrict interessante modules voor u klaar. Een module is een digitale manier om (extra) met uw behandeling bezig te zijn. Modules hebben bijvoorbeeld extra achtergrondinformatie, opdrachten of vragen om te beantwoorden. Ook kunt u zelfhulpmodules doen die u aanspreken. Denk bijvoorbeeld aan ‘gezonder eten’ of ‘mindfulness’. De modules geven u meer inzicht in uw doelen en behandeling. U kunt de modules thuis volgen, wanneer het u uitkomt.

Hoe logt u in op Minddistrict?

U logt in op Minddistrict met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord via: libra.minddistrict.com. Maakt u voor de eerste keer een account op Minddistrict? Dan gebruikt u de link in de email die u ontvangt zodra u bij Libra in behandeling komt. 

Videobellen met uw arts of behandelaar via Teams

Libra gebruikt Microsoft Teams om met u te videobellen. Soms is het niet nodig dat u naar een van onze locaties komt. Het kan handig zijn om online bij te praten met uw behandelaar.

U ontvangt van ons een uitnodiging om te videobellen via uw e-mail. In die e-mail staat de link om de Teams-meeting te openen. U heeft de app van Teams niet nodig om te kunnen videobellen. De applicatie werkt ook in een internetbrowser.

Heeft u vragen over MijnLibra, Minddistrict of Teams?

Lukt het inloggen niet? Of heeft u andere vragen over MijnLibra, Minddistrict of Teams? Dan kunt u contact opnemen met de Helpdesk Digitale Zorg. Zij staan voor u klaar om u te helpen.

U kunt elke werkdag tussen 08.00 en 18.00 uur met hen bellen, mailen of chatten. Kijk op https://helpdeskdigitalezorg.nl/libra/ of bel: 085 – 1304 575.

Direct aan de slag met MijnLibra of Minddistrict?