Direct naar inhoud

E-health: blog Geert-Jan februari 2022

Geert-Jan is (ex) revalidant bij Libra. Iedere maand schrijft hij een blog over zijn ervaringen met het e-health programma van Libra. Hij gebruikt hiervoor de trein als metafoor. Vandaag de maand februari.

Ook deze maand zijn we weer in de health-trein gestapt en gaat ons avontuur verder. Op Valentijnsdag zijn we met een kleine groep e-healthpartners bij elkaar gekomen in de ochtend bij de innovatie boost. Maandelijks komt een selecte groep van medewerkers en (ex)revalidanten bij elkaar om in co-creatie te sparren over waar we staan en waar de digitale trein van Libra heen gaat.

Vervolgens zijn op 24 februari de e-healthpartners van Libra digitaal bij elkaar gekomen in The Health Valley van Libra. Vanzelfsprekend stopten we hiervoor op het digitaal station ‘Teams’. We hebben ondertussen 20 e-health partners. Wat we vooral terug horen van deze (oud)revalidanten is: “als klant zijn we er klaar voor, en willen heel graag gebruik maken van digitale zorg en e-health-toepassingen. Bent u als professional er ook klaar voor?”

Vanuit co-creatie blijven we jullie meenemen op onze reis. Wat kan e-health en deze reis jullie als professionals brengen? Wat zijn voor jullie de voordelen met zorg die verder gaat dan fysiek zorg? Hoe gaat digitale zorg en innovatie de sector veranderen en verbeteren?

  • E-health helpt bij het zoeken en bijhouden van informatie over de gezondheid van de revalidant.
  • Het helpt je met de communicatie tussen jou en de revalidant en vice versa.
  • Het helpt je met het communiceren tussen zorgverleners over sectoren heen.
  • Het helpt bij de onlinebehandeling en begeleiding op afstand.  
  • Het helpt bij Samen Beslissen, het EPD, het PGO, het (komende) behandelplan/ behandelapp wat uiteindelijk gaat helpen bij, de juiste zorg op de juiste plaats en de juiste gegevens op de juiste plaats en het juiste moment.  

Doelgroep en sector gebonden specifiek liggen er mooie uitdagingen die we de komende maanden tijdens onze reis voor jullie concreet en meetbaar maken.  Waar we jullie stapje-voor-stapje in meenemen. Waarbij het te allen tijde een ‘en/en’, maar ook ‘win/win’ verhaal is. We blijven elkaar fysiek opzoeken maar langzaam zullen we elkaar vaker op de digitale snelweg of in de health-trein tegenkomen.  

In de maand maart zullen we onder ander op bezoek gaan bij het Zorg Innovatie Huis, waar we gaan kijken naar de Digitale Helpdesk Zorg. Ik zal jullie hier in de komende maand op onze treinreis meer over vertellen…  

De blogs zijn overigens terug te lezen op de website: